K tomu, aby se nejaký produkt na trhu dobre uchytil, je potrebné, aby bol verejnosti dokonale predstavený a aby bol pred touto propagovaný. Čo je možné učiniť prostredníctvom nejakej marketingovej agentúry alebo freelancera. A nejedenkrát je to tá najlepšia voľba, pretože nie každá firma dokáže súčasne realizovať dostatočne kvalitnú ponuku a súčasne sa starať o jej propagovanie, nie každá má čas, sily a prostriedky, ako to zvládnuť vlastnými silami.
A pre ktorú z týchto variánt sa rozhodnúť? Je lepšia marketingová agentúra alebo skôr freelancer?
Ako kedy a ako kde.
V prípade marketingovej agentúry sa dá spoľahnúť na to, že za ňou stojí väčší počet ľudí, ktorí majú rôzne znalosti a skúsenosti. Sú to experti, ktorí vedia, ako na to. A okrem ľudských zdrojov sú tu k dispozícii aj rôzne nástroje, tiež už vypracované a odskúšané stratégie, z akých je možné zvoliť tú najefektívnejšiu variantu.
Marketingová agentúra si poradí s každým online a niekedy aj offline marketingom, dokáže pripraviť komplexnú marketingovú stratégiu a zvláda marketing aj s realizáciou naprieč rôznymi kanálmi. A tiež komunikácia s ňou je ďaleko jednoduchšia než s freelancermi.
A plusom marketingovej agentúry je aj to, že je schopná výsledky svojej práce i vyhodnotiť a referovať o nich.
A pretože nie je ruža bez tŕňov, ako sa vraví, je aj tu po všetkých zmienených superlatívoch treba zmieniť i jeden nedostatok. A síce ten, že služby podobnej agentúry bývajú v porovnaní s freelancerom drahšie.
Freelancer má oproti agentúram výhodu v tom, že býva (až na toho špičkového) lacnejší. A jeho prednosťou je napríklad aj to, že si ho je možné najať na konkrétnu úlohu a potom sa s ním následne rozísť, bez nutnosti riešiť podmienky ukončenia zmluvy. Každý má svoju odbornosť a svoje skúsenosti a dá sa tak nejakého nájsť pre každý kanál.
Freelancera si potom je možné nájsť jedného rovnako, ako sa ich dá zamestnať viac.
Avšak vsadiť na freelancera predstavuje v porovnaní s agentúrou viac rizík. Napríklad v tom, že má čoby jednotlivec len obmedzenú kapacitu a zvládne len menej klientov. A pokiaľ niekto vsadí na nejakého nekvalitného, nespoľahlivého, má proste smolu. A pokiaľ sa vsadí na viac freelancerov zároveň, komplikuje to spoluprácu s nimi a ide o časovo náročnú záležitosť.
Každá z ponúkaných možností má proste svoje klady aj nedostatky. A hlavne je potrebné dôkladne premyslieť, na koho konkrétneho vsadiť.
A či už si firme vyberie tú alebo inú možnosť, nesmie zabúdať ani na vlastný marketing. Pretože ani bez toho to nepôjde.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.