Lead

Týmto pojmom sa označuje návštevník webovej stránky, ktorý nejakým spôsobom prejaví záujem o služby alebo produkty, poprípade skrátka dôjde ku konverzii. Ide teda o potenciálneho zákazníka, u ktorého je šanca, že skutočne využije nejaké služby alebo nakúpi určitý tovar. Cieľom online marketingu je preto vytvoriť lead, toho správnym spôsobom naviesť na takzvanú cestu zákazníka, a následne už využívať tradičné spôsoby obchodovania.
Existuje viac spôsobov, ako získať lead. Príkladom môže byť webový formulár, ďalej potom vyskakovacie okno na webe, stiahnutie elektronickej knižky alebo tiež oslovenie prostredníctvom odkazu. Nezriedka sa lead získava aj skrz rôzne súťaže. Metódy získavania leadov sa označujú ako lead generation.
Pri takzvanom leade je možné posudzovať jeho pomyselnú kvalitu. Určenie kvality leadu sa označuje ako lead scoring. Je možné sledovať kroky zákazníka, čo môže znamenať záujem o využitie zákazníckej podpory, o odoberaní newsletteru alebo napríklad o porovnávaní jednotlivých produktov. Na základe tohto určenia je stanovená kvalita leadu, z čoho je potom možné prejsť k záverečnej fáze, ktorou je priame oslovenia konkrétneho zákazníka.

Späť na hlavnú stránku blogu
Kontaktujte nás!
Lead
4.6 / 9 hodnotenie
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.sk
Telefón: +421 950554703
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelária:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturačné údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol