Aj keď by mohol copywriting ako tvorba obsahových, reklamných či marketingových textov vyzerať na prvý pohľad ako jednoduchý spôsob obživy, verte mi, že to tak nie je. A to ani v prípade ľudí, ktorí sa nestretávajú s pravopisnými javmi a dokážu poskladať zmysluplný text bez väčších komplikácií. Copywriting totiž znamená aj potrebu ďalších schopností a vyžaduje aj plnenie iných úloh, než je obyčajné písanie.
Kto sa chce copywritingom živiť alebo si týmto aspoň prilepšovať, musí počítať s tým, že sa bude musieť nielen čo najdetailnejšie zoznámiť so zadaním textu, ktoré môže byť skutočne rôznorodé, ale tiež bude musieť porozumieť danej problematike a písať tak ako na dostatočnej odbornej výške, tak aj vo forme, ktorá bude žiadúcne čítavá pre tých, ktorým je taký text určený. Je tu teda potrebné vedieť, čo od copywritera v konkrétnom prípade požaduje zadávateľ práce, rovnako ako to, aké sú potreby cieľovej skupiny, je potrebné naštudovať všetko, čo sa k zadanej práci vzťahuje. A že toho môže byť!
Napísaním textu potom copywriterova práca obvykle ešte nekončí. Nasleduje samozrejme kontrola a schválenie od zadávateľa onej práce, prípadne ďalšie úpravy a neskoršie zhodnotenie toho, čo sa takým textom dosiahlo, ako tento vyhovel zamýšľanému cieľu.
A ani to ešte nie je pri copywritingu všetko. Hoci si to verejnosť často ani neuvedomuje, nie je totiž copywriting ako copywriting. Copywriting je hneď niekoľko druhov. Je tu copywriting webový, online, offlinový, technický, je tu SEO copywriting, microcopywriting alebo ghostwriting. A každý má svoje špecifiká. Jeden sa zaoberá písaním rôznorodých textov na weby, popisky počnúc a dlhými textami končiac, iný píše rôznorodé texty na internet, ďalší vytvára všetko možné pre mimointernetové využitie, iný sa navrch prispôsobuje potrebám optimalizácie pre internetové vyhľadávače, ďalší prepracováva odborné texty do zľudštělé a čitateľsky atraktívne podoby…
Jednoducho je tu úloh habadej. A iba ten, kto si s tým poradí, je pre copywriting prínosom.
V rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.