zeměkoule zhasnuto
vlna 1 vlna 2 vlna 3 vlna 4 vlna 5 vlna 6 zhasnuta blank čtverec zeměkoule mrak zadní levý mrak pravý mrak
seo
H1
description
keywords
google
title
copywriting
seznam
linkbuilding
satelit

Posvietime si na Vašu návštevnosť

Ako písať PR článok

PR, čiže public relation, a teda vzťahy s verejnosťou je v súčasnej dobe často omieľanou témou. Na internete je možné stretnúť sa s písanou formou PR, čiže s takzvanými PR článkami. Tie slúžia pre komerčné účely, napríklad k predstaveniu nového produktu či nalákaniu ku kúpe nejakého pripravovaného. Slúžiť však môžu aj k predstaveniu nejakej osoby či iným účelom. Účelom týchto článkov je teda predať určité informácie, v ideálnom prípade zaistiť samovoľnú distribúciu týchto informácií cez zdieľanie a ďalších čitateľov.

PR článok je možné nájsť takmer na každom webe. Pokiaľ ho tam nevkladajú samotní správcovia webu, potom sa tam môže objaviť cez internetovú reklamu. PR článok má totiž najčastejšiu formu reklamného oznámenia, avšak nie je to pravidlom. Výnimkou totiž nie sú ani zdanlivo poučné články, z akých však na koniec vyplýva propagácia nejakého konkrétneho produktu, služby alebo osoby.

Písanie PR článkov nie je záležitosťou len tvorivého charakteru. Pri tvorbe tohto typu textov je nutné rešpektovať základné zásady a pravidlá, riadiť sa základnou osnovou či dodržiavať pravidlá SEO optimalizácie. Všetky tieto zásady a pravidlá vedú k maximálnej použiteľnosti PR článkov ako takých, a teda k úspešnej reklame či propagácii.

Pri písaní PR článkov by si mal textár uvedomiť základné otázky typu prečo text tvorí, pre koho ho tvorí alebo napríklad to, prečo by mal čitateľ text vôbec prečítať. Textár však nesmie ignorovať ani to, kde bude článok publikovaný, aké bude jeho publikum alebo napríklad v akom štýle by mal byť text napísaný. Pokiaľ ide o štruktúrne texty článkov, je výhodnejšie uplatňovať viac menších odstavcov pred hromadou jednotlivého textu, je správne neopakovať viac kľúčových slov alebo napríklad sa vyvarovať klasickým predajným frázam. Výhodou je, pokiaľ má textár tvorivú fantáziu a dokáže sa s textom pohrať, samozrejme pri rešpektovaní SEO zásad. To môže znamenať aj to, že text musí byť maximálne originálny, prevzaté informácie nesmú byť nikdy kopírované, najviac prípustné je písať ich vlastnými slovami. Pravidiel a zásad je celá rada, avšak väčšina vychádza z určitej logicky reklamných oznámení.

Pokiaľ si je textár vedomý základných princípov a pravidiel, môže prejsť k samotnej tvorbe, ktorá sa riadi princípom AIDA. Ide o skratku niekoľkých anglických slov, konkrétne Attention čiže pozornosť, Interest a teda záujem, Desire, čo znamená túžbu a posledné Action- Akcia. Z tohoto vyplýva i samotný význam článku, nakoľko PR článok má v ideálnom prípade zaujať, predať kľúčové informácie a na záver priviesť čitateľa k nejakej aktivite. Tou pritom nemusí byť iba nákup produktu či využitie služby, ale napríklad len zanechanie komentára, recenzie, zaslanie kontaktných údajov alebo zdieľanie medzi ostatnými čitateľmi.

5/5 - (2 votes)
Späť na hlavnú stránku blogu

Kompletná SEO správa

V rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.

Nastavenie PPC kampaní

Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.

Copywriting

Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.

Tvorba webov

Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.

SEOlight tvoria predovšetkým ľudia. Zoznámte sa s nami.

A čo o nás hovoria naši klienti?

Kontaktujte nás! kontakt mail kontakt telefon
5/5 - (2 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.sk
Telefón: +421 950554703
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelária:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturačné údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol