Potreba pútavých, čitateľných a zároveň propagačných či reklamných článkov dala vzniknúť útvaru, ktorá sa nazýva PR článok. Ide o útvar niekde medzi reklamným oznámením a publicistickým textom, ktorý má za úlohu nenásilnou a neagresívnou formou propagovať určitú službu, tovar alebo činnosť. Existuje veľa spôsobov, ako písať PR článok, ale pri všetkých metódach platia základné zásady, ktoré text musí v každom prípade spĺňať. Text tohto typu musí byť:
Teraz sa dostávame k problematike PR článkov. Nemusí sa to zdať, ale skúsení textári si veľmi cenia svoje know-how na to, ako napísať dobrý PR článok. Skúsených a úspešných textárov totiž rozhodne nie je veľa. Niektorí sú len slabou náhradou za automatický generátor textu, niektorí sa napríklad snažia, ale aj napriek tomu kvalitami nedosahujú tých najkvalitnejších tvorcov propagačných PR článkov.
Než začnete písať PR článok, je nutné si uvedomiť, pre koho je daný text určený. Je to široká verejnosť alebo skupina odborníkov? Alebo snáď úzka skupina ľudí? Text totiž budete smerovať práve k danej skupine čitateľov, z čoho musíte vychádzať. Je teda podľa toho vhodné zvoliť štýl, akým budete písať. Pre širokú verejnosť je ideálne písať populárnym štýlom, kedy sa snažíte zaujať nejakým zvratom alebo niečím šokujúcim. Naopak v prípade odbornejších čitateľov nebudete šetriť odbornejšími slovami a korektnou terminológiou.
Okrem cieľovej skupiny musíte brať v úvahu tiež propagovaný predmet. Inak totiž budete písať o tovare, inak o službe a úplne inak o záujmových činnostiach určitej skupiny osôsob. Napríklad pokiaľ budete písať PR článok o určitom tovare, je dobré venovať sa všeobecným vlastnostiam daného výrobku len v niekoľko málo vetách. Naopak sa vyplatí venovať viac pozornosti výnimočnosti daného výrobku. V čom je lepší tento výrobok oproti konkurenčným? Prečo by si mal zákazník kúpiť práve tento výrobok a nie konkurenčný? To sú otázky, ktoré je nutné zodpovedať na rozdiel od všeobecného popisu, ktorý je k dispozícii kdekoľvek inde.
Pretože každý PR článok je originálny, len ťažko nájdete univerzálny návod na to, ako má vypadať PR článok. Áno, môžete sa riadiť všeobecnými zásadami, ale vždy je na textárovi, čo všetko sa rozhodne do daného textu vložiť. Svoju úlohu totiž hrá aj zadanie, ktoré často celkom zásadne ovplyvňuje právo to, ako písať SEO texty.
Pokiaľ teda potrebujete vytvoriť PR texty pre svoje špecifické potreby, ale príde vám zdĺhavé hľadať, ako písať PR články, potom pre vás bude najvýhodnejšou možnosťou kontaktovať špecialistov. Vo firme SEOlight s.r.o pracujú skúsení špecialisti, ktorí majú za sebou skutočne množstvo vypracovaných projektov, vďaka čomu si poradia s akýmkoľvek zadaním PR článkov, ktoré budete chcieť vypracovať.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.