Internet bol vždy výsadou stolných alebo prenosných počítačov. V súčasnosti sa však využíva internet v stále väčšej miere aj v mobilných zariadeniach, ako sú telefóny, tablety a podobné prístroje. Z tohto dôvodu je nevyhnutné optimalizovať stránky nielen pre počítače, ale takisto práve pre mobilné telefóny. Ľudia totiž vyhľadávajú na mobilných telefónoch vo veľa prípadoch častejšie, než na počítačoch, a preto je nutné zaistiť, aby sa stránky zobrazovali v podobe, ktorý bude pre užívateľa na mobilnom telefóne prijateľná. Pri mobilných telefónoch je totiž plocha pre zobrazovanie stránok spravidla oveľa menšia, než v prípade počítačov. Z tohto dôvodu môže dochádzať k problémom so správnym zobrazením, ktorým je nutné správnym nastavením stránok predísť. Pritom sa nesmie zabudnúť ani na zásady SEO optimalizácie, nakoľko práve SEO sa stará o to, aby na stránky prichádzalo väčšie množstvo užívateľov než ku konkurencii.
V tomto článku bude načrtnuté, ako optimalizovať web pre mobily do takej miery, aby ho bolo možné správne zobraziť aj na mobilných zariadeniach, medzi ktoré patria práve mobilné telefóny, tablety a podobné zariadenia.
Ide o základný spôsob, ktorý sa používa pri programovaní webových stránok, ktoré sú napísané v jazyku HTML. Tento spôsob pochádza z roku 2010, kedy prišlo k pochopeniu, že počítače nie sú jediným zariadením, ktoré ľudia využívajú k vyhľadávaniu na internete a prehľadaní webových stránok. Responzívne designy sú tvorené troma úrovňami, a to:
Responzívne designy sa realizujú v HTML kóde, kedy správny zápis má za následok to, že stránka sa zobrazí správne ako na počítači, tak na mobilnom telefóne.
Zatiaľčo pri responzívnych designoch sa využívala jedna a tá istá stránka, ktorá sa vhodne zapísaným kódom modifikovala podľa použitého zariadenia, pri mobilných verziách webových stránok je to inak. Tu totiž dochádza k vytvoreniu ďalšieho webu, ktorý je špeciálne určený práve pre mobilné telefóny a ďalšie podobné zariadenia. Súčasne sú tieto stránky nevhodné pre zobrazenie na počítačoch. Najčastejšie je možné tento spôsob optimalizácie pre telefóny poznať podľa toho, že pred URL webu je písmeno M, napríklad „m.SEOlight.cz“.
Ako teda vidíte, existujú hneď dva základné spôsoby, ktorými je možné sa vydať, pokiaľ chcete mať svoje stránky optimalizované aj pre mobilné telefóny. Bolo vy však dobré zmieniť aj to, aké výhody jednotlivé spôsoby so sebou prinášajú:
Podľa niektorých štatistík dochádza k objednávaniu produktov na mobilných telefónoch až o 50 % častejšie, než na počítačoch. Je preto žiaduce mať svoj web optimalizovaný aj do podoby, ktorá bude vzhľadom k užívateľom mobilných telefónov prívetivá.
Pretože však bez potrebných znalostí, vedomostí a skúseností je optimalizácia pre mobily náročná, vyplatí sa vedieť o niekom, kto sa o všetko dokáže postarať. Spoločnosť SEOlight s.r.o má bohaté skúsenosti nielen so SEO optimalizáciou, ale tiež s modifikáciou webu do mobilnej verzie.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.