Tentoraz sa pozrieme na jedinečný spôsob, ako najlepšie umiestniť webové stránky. A vzhľadom na to, že samotný Google na to kladie dôraz, tak rozhodne by sme túto skutočnosť nemali podceňovať. Kvalita obsahu je totiž pre umiestnenie úplne zásadná. Pomáha používateľom pochopiť, čo vlastne ste, čo robíte, čo ponúkate alebo aké hodnoty zastávate. Návštevníci vášho webu totiž očakávajú, že obsah bude správny, smerodajný a taktiež dôveryhodný. Preto Google pri hodnotení webových stránok kladie dôraz na faktory, ktoré sú ukryté pod skratkou E-A-T – odbornosť, autorita a dôveryhodnosť. Je pravdou, že táto zásada je úplne nevyhnutná v obchodných nikách, čo je najčastejšie zdravotníctvo a finančnú oblasť.
Čo je E-A-T?
Prvá zmienka, ktorá prenikla o E-A-T, bola v auguste 2018. V tejto dobe spustil Google aktualizáciu svojho hlavného algoritmu a neoficiálne sa objavil názov Medic, ale aj E-A-T Update. Je pravdou, že sa to najviac dotýkalo finančných webových stránok, ďalej webov kde sa objavovala zdravotnícka starostlivosť a dokonca sa to týkalo aj rôznych hráčskych weboviek. Tieto stránky Google označuje ako YMYL – Your Money Your Life. V podstate sú to stránky, ktoré môžu negatívne ovplyvniť jedincov a jeho rozhodovanie, čo by mohlo mať veľmi zlý vplyv na jeho životnú situáciu.
V októbri 2021 sa urobili ďalšie zmeny a weby sa pomerne rozšírili. Patrí sem všetko, čo sa vyhodnotí ako škodlivé, stránky čo šíria nenávisť alebo dezinformáciu. Doxing, tj zverejňovanie citlivých osobných údajov bez súhlasu a poznania ich majiteľov, obsah, ktorý navádza k tomu ako spáchať samovraždu alebo vraždu, urážlivé alebo ponižujúce výroky, teórie, ktoré nie sú podložené faktami či reálnymi dôkazmi atď.
Varovanie pre všetkých tvorcov
E-A-T ako sa zdá je skutočne varovnou témou pre firmy alebo spoločnosti, ktoré nedbajú na kvalitný obsah, ale snažia sa presadiť a umiestniť vo vyhľadávaní, čo samozrejme môže byť v tomto prípade bez úspechu.
Držte sa pravidla E-A-T
• Odbornosť – Google použije rôzne nástroje, aby zistil, či vôbec rozumiete tomu, o čom píšete a prípadne môžete to aj doložiť.
• Autorita – buďte tí, ktorí budú považovaní vždy za cenný zdroj v danom obsahu, ktorý budete vytvárať. Potom totiž aj odborníci budú na takéto stránky odkazovať alebo ich dokonca na iných miestach citovať.
• Dôveryhodnosť – buďte skutoční, otvorení, priateľskí, zverejňujte iba pravdivé a užitočné informácie, to bude presne to, čo Google ocenia a zároveň pozdvihne.
V rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.