Dohodnúť sa s klientom na optimalizácii webu pre vyhľadávače, začať pracovať na samotnom projekte a dosiahnuť nejakých výsledkov, to je všetko zrejmé a jasné. Ako je to však s interpretáciou dosiahnutných výsledkov?
Práve to, akým spôsobom sú prezentované výsledky SEO optimalizácie má nemalý vplyv na dôveryhodnosť celého projektu z pohľadu klienta. Hoci je možné výsledky overiť predovšetkým skúškou priamo vo vyhľadávaní, nie je to dostačujúce, nakoľko klienta zaujíma oveľa viac než len to, či je odkaz na jeho web umiestnený na predných priečkach. Je tu veľa ďalších výstupov, ktoré je treba sledovať, ako napríklad konverzie návštevníkov či napríklad počet návštevníkov, ktorí sa na stránky skrz odkaz dostanú.
Je teda nesmierne dôležité vytvárať takzvaný SEO report, ktorý má spravidla podobu súhrnnej správy. Táto správa môže mať veľa podôb, a teda existuje nespočetne veľa spôsobov, ako sa svojim klientom s dosiahnutými výsledkami prezentovať. To isté platí pre periódu, v ktorej sa bude report vydávať. Môže ísť o mesačnú, čo je v súčasnosti, alebo o nepravidelné reporty. Výsledky sa najčastejšie interpretujú v podobe grafov a stručného textového hodnotenia, aby bola prezentácia čo možno najviac zrozumiteľná a jasná.
V zásade je nutné stanoviť si ciele, ktoré majú byť dosiahnuté. Pokiaľ je zákazníkovým prianím navýšiť tržby, potom ho bude zaujímať predovšetkým to, ako sa samotné tržby s postupom času vyvíjali. Ak mu stačí len navýšiť číslo návštevnosti, potom bude v reporte figurovať hlavne toto číslo. Nie je však od veci do reportu zahrnúť úplne všetko, a to aj menej relevantné údaje. Práve kvalitne spracovaný report totiž vzbudí dojem, že SEO optimalizácia bola prevedená kvalitne a nič nebolo zanedbané. Pokiaľ by však výstupom z projektu nebola táto správa, potom by mohla byť SEO optimalizácia kvalitná, ako by len chcela, a rovnako by takýto projekt vzbudil len malú dôveru.
Aké parametre je možné v priebehu času sledovať, a čo by sa malo rozhodne objaviť v pravidelnom SEO reporte?
Ako vidíte, položiek sa môže v reporte nachádzať skutočne veľa. Ak sa pozriete na jednotlivé položky, možno vám niektoré prídu viac, niektoré naopak menej relevantné pre klienta samotného. V tomto ohľade by sa nemalo zabúdať na to, že SEO report nie je dôležitý len pre klienta, aby mu bolo jasné, či sa SEO optimalizácia a peniaze vložené do nej vyplatili. Svoje si z reportu odnesie aj SEO konzultant, ktorý bude mať pred sebou jasný dôkaz toho, že jeho snaha bola alebo nebola efekítvna.
Späť na hlavnú stránku bloguV rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.