Emojis sa skutočne objavujú čoraz viac v názvoch internetových stránok a dokonca v metapopisoch. Ťažko povedať, či ich tam používatelia vkladajú za účelom toho, že nadpis alebo text získa viac pozornosti alebo snáď v domnení, že budú lepšie vyhodnotení.
Avšak nás bude zaujímať, ako sa na to tvári Google, či zohľadní túto ich prítomnosť alebo ju bude ignorovať. Odpoveď je tentoraz taká, že emotikony rozhodne neublížia, ale tiež nepomôžu k lepšiemu SEO, sú síce povolené, ale v tomto prípade aj ignorované.
Poďme sa pozrieť, čo konkrétne uviedol zástupca Google Search Advocate John Mueller počas hangoutu pre SEO v januári 2022.
„Emotikony v názvoch a popisoch na webových stránkach je možné bez problémov použiť, ale nezobrazujú sa všetky tieto položky vo výsledkoch vyhľadávania, najmä ak sa vyhodnotia tak, že narúšajú alebo vyzerajú ako zavádzajúce. Nerobia však žiadne problémy, ale tiež nemajú pre majiteľa žiadnu významnú hodnotu. Môže sa stať, že sa posúdi ekvivalent daného emotikonu a namiesto toho použije Google slovo, ktoré bude spojené so stránkou. Nijako to nepoškodzuje SEO a ani mu to nepomáha.“
Odpoveď je ako sa zdá dostačujúce a hlavné rozhodujúce slovo bude mať majiteľ webových stránok.
Má to vôbec význam?
Podľa tohto vyjadrenia nie je problém umiestniť podľa svojho vlastného cítenia alebo vyjadrenia, emotikonu do názvu. Predsa len to môže osloviť používateľa, ale nepočítajte s nejakým lepším umiestnením na popredných priečkach vo vyhľadávačoch, v tomto prípade vám to rozhodne nepomôže.
Čo však možno vziať ako výhodu emotikonov, to rozhodne môže byť lepšia miera kliknutí. To by mohlo ovplyvniť návštevnosť a možno priviesť aj nových užívateľov, prípade zákazníkov. Je to ale na vašom zvážení a konečnom rozhodnutí, či do toho pôjdete alebo nie. Rozhodne to zatiaľ vyzerá, že tým nič nepokazíte, čo je veľmi priaznivá správa.
V rámci mesačného rozpočtu sa postaráme o všetky kroky nutné pre dosiahnutie popredných miest vo vyhľadávačoch. Návrh kľúčových slov, SEO analýza a úpravu webu a pravidelný linkbuilding.
Kompletná správa PPC kampane to nie je len jednorázové nastavenie, ale pravidelná starostlivosť o Vašu kampaň, aby bola úspešná. Postaráme sa o Vaše fulltextové a obsahové kampane i sociálne siete.
Tvorba kvalitného obsahu je základom webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohľadom na Vašu cieľovú skupinu. Texty pripravujeme nielen pre webové stránky, ale i pre ďalšie využitie.
Webové stránky a eshopy budujeme na systéme WordPress. Ovládanie je jednoduché, systém ponúka mnoho hotových pluginov a nie ste závislí na jednom dodávateľovi riešenia. Vhodnosť pre SEO je už len bonus.