Click fraud

Pod týmto pojmom je skrytá falošná technika pri realizácii PPC reklamy (Pay-Per-Click reklama, kedy inzerent platí za každé kliknutie). Konkrétne ide o podvodné klikanie na platenú PPC reklamu s cieľom poškodiť konkurenciu. S každým kliknutím na reklamu typu PPC totiž musí prevádzkovateľ tejto reklamy platiť určitú čiastku. Ide teda o úmyselné poškodzovanie podnikania druhej strany. Táto technika je typická nielen pre neserióznu konkurenciu, ale mnohokrát tiež pre majiteľov webu, na ktorom sa PPC reklama nachádza. Práve majiteľ tohto webu má z umiestnenia tejto reklamy na svojom webe províziu, čo býva častou motiváciou pre tieto podvodné kliknutia. Samotné podvodné kliknutia sa realizujú nielen manuálne, a to napríklad prostredníctvom najatých osôb, ale často sú využívanie aj špecializované programy, čiže roboti. Tieto roboty sú určené na to, aby nahradili ľudskú prácu, a tým výrazne zefektívnili celý proces poškodzovaniu druhých. Z týchto skutočností sa niet čomu diviť, keď má Click fraud podiel na celkovom podiele kliknutí okolo 25%, čo je v podstate celá jedna štvrtina kliknutia, respektíve preklikov, ktoré sú v rámci danej PPC reklamy vykonané. Tento problém si zadávatelia PPC reklamy uvedomujú, a preto je s ním možné efektívne bojovať. Existujú rôzne programy, ktoré dokážu rozpoznať podvodné kliknutia na reklamu a na základe tejto skutočnosti kliknutí do celkových štatistík treba vôbec nezapočítať.

Späť na hlavnú stránku blogu
Kontaktujte nás!
Click fraud
3.6 / 10 hodnotenie
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.sk
Telefón: +421 950554703
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelária:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturačné údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol